نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و کمتر شدن لزوم حضور  فیزیکی برای انجام کارها، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های زیادی جهت رفع نیازهای روزمره و انجام سریع امور از جمله کارهای بانکی، حمل و نقل و … راه‌اندازی شده است. به طور کلی دانشگاه‌های مختلف از سایت‌های مختص به خود برای انجام این امور استفاده می‌کنند. دانشگاه شاهد نیز با راه‌اندازی سامانه نظام اطلاعات دانشجویی یا به اختصار ناد سعی بر ارائه بهتر خدمات دانشجویی دارد. در این مقاله راهنمای ورود به سایت ناد شاهد به آدرس std.shahed.ac.ir به صورت کامل در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

از جمله سوالاتی که دانشجویان جدید دانشگاه شاهد می‌پرسند، این است که سامانه std.shahed.ac.ir چه امکاناتی دارد. از جمله امکاناتی که این سایت دارد انتخاب واحد و حذف و اضافه دروس است.

سامانه ناد دانشگاه شاهد std.shahed.ac.ir

✅ همانطور که اشاره شد هر یک از مراکز آموزش عالی کشور دارای سامانه آموزشی مختص به خود هستند تا از این طریق بستری را برای دانشجویان فراهم کنند تا امور مختلف مربوط به دانشگاه را بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت الکترونیکی انجام دهند. دانشگاه شاهد نیز از این قاعده مستثنی نیست و سیستمی یکپارچه تحت عنوان سامانه ناد را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

✅ سامانه ناد به نشانی اینترنتی std.shahed.ac.ir با هدف ارائه برخی خدمات از جمله انتخاب واحد، حذف اضافه، دریافت کارت ورود به جلسه، اطلاع از زمان انتخاب واحد، دیدن کارنامه و نمرات انتخابی، اعتراض به نمرات، ویرایش مشخصات دانشجویی و پرداخت شهریه راه‌اندازی شده است.

✅ آن دسته از دانشجویانی که تحصیل خود را در دانشگاه شاهد ادامه می‌دهند، ممکن است لازم باشد که یک سری فرایندهای مختلفی را انجام دهند. به عنوان مثال می‌توان به فرایند انتخاب واحد و حذف و اضافه دانشجویان در این سامانه اشاره کرد. همچنین اساتیدی که در دانشگاه شاهد تدریس می‌کنند، باید در پایان ترم نمرات درسی دانشجویان را اعلام کنند. 

✅ در سال‌های گذشته خیلی از دانشگاه‌ها که دانشگاه شاهد هم جزو آن‌ها است، سیستم جامعی را برای ارائه این خدمات نداشتند. در نتیجه دانشجویان مجبور بودند همه این کارها را به صورت دستی و با مراجعه حضوری انجام دهند. اما با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف دانشگاه‌ها از جمله سامانه ناد دانشگاه شاهد، بیشتر این فرایندها از طریق این سایت‌ دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

✅ در حال حاضر دانشجویان دانشگاه شاهد می‌توانند به راحتی از طریق سامانه ناد، می‌توانند برای اینکه خطای کمتری اتفاق بیفتد، از امکانات درون سایت استفاده کنند. از مهم‌ترین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد پرداخت شهریه است. پرداخت شهریه در سامانه دانشگاه به صورت آنلاین انجام شده و دیگر مانند گذشته نیاز به مراجعه حضوری به بانک نیست. 

امکانات سامانه ناد دانشگاه شاهد

???? در ستون سمت راست سامانه ناد دانشگاه شاهد 3 منو و چندین زیر منو وجود دارد. همانطور که پیش از این گفته شد، انتخاب واحد یکی از خدماتی است که این سامانه ارائه می‌دهد. دانشجویان برای انجام روند انتخاب واحد می‌توانند از منوی ثبت‌نام دروس دانشجو، زیر منوی انتخاب واحد را انتخاب کرده و ادامه ی روند را طی کنند.

????یکی دیگر از امکانات سامانه ناد پرداخت شهریه و اقساط آن و اطلاع از آخرین وضعیت پرداختی در طول ترم است که دانشجویان را از لزوم حضور فیزیکی برای انجام این امور بی‌نیاز ساخته است.

???? یکی دیگر از پرکاربردترین امکانات این سامانه، اطلاع از وضعیت تحصیلی و دریافت کارنامه و همچینین کارت ورود به جلسه است. همچنین دانشجویان در صورت وجود اعتراض میتوانند از همین طریق اقدام کنند تا در زمان مناسب مورد بررسی قرار گیرد.

???? از امکانات مهم دیگری که سامانه ناد دانشگاه شاهد دارد، قسمت تغییر کلمه عبور و اعمال رمز دلخواه جدید است. شما می‌توانید در این قسمت رمز مدنظر خود را جایگزین رمز پیش فرض کنید. همچنین بهتر است که دانشجویان زمانی که کار خود را در سایت انجام دادند، دکمه خروج را زده و از صفحه شخصی خود خارج شوند. شما قادر هستید از قسمت راهنمای استفاده که در سامانه موجود است، برای یادگیری بهتر بخش‌های سایت استفاده کنید.

???? یکی دیگر از بخش‌های سایت ناد دانشگاه شاهد مربوط به اطلاعات اشخاص می‌شود. در این قسمت مشخصاتی که دانشجو در هنگام ثبت نام دانشگاه شاهد ارائه کرده آمده است. لازم به ذکر است که شما امکان ویرایش برخی از این مشخصات را در سایت خواهید داشت.

???? علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، امکانات دیگری نیز در سامانه ناد به نشانی std.shahed.ac.ir وجود دارد. یکی از این امکانات پر کردن فرم ارزشیابی اساتید و دریافت کارت ورود به جلسه امتحان در چند روز قبل از برگزاری امتحانات پایان ترم است. فرم ارزشیابی اساتید این امکان را می‌دهد که دانشگاه متوجه کیفیت اساتید خود شده و در نهایت سعی بر برطرف کردن نقاط ضعف خود خواهد کرد.

منبع: https://irantahsil.org/std-shahed-ac-ir/





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: